Sammanfattning: September 2012

Antal lästa böcker: 4
Antal lästa sidor: 1425

Månadens bok:
Rubinröd av Kerstin Gier.
Förmågan att resa i tiden är en gen i Gwendolyn's familj. Hennes kusin Charlotte ska vara nästa på tur och förväntas göra sin första tidsresa när som helst, så Gwendolyn blir lagom förvånad när hon själv helt plötsligt befinner sig på 1800-talet!
En underhållande, spännande bok som förvånade mig med en väldigt intressant handling. Gillar verkligen tidsresandet!


Bottennapp eller besvikelser: Jag hade kanske lite för höga förväntningar men det blev lite av en besvikelse när My life next door av Huntley Fitzpatrick inte alls fångade mig i ett hårt grepp, trots en intressant handling. Jag hade tänkt mig en väldigt stark och bra ungdomsroman, men kände mig tyvärr alldeles för likgiltig och känslomässigt nollställd inför sakerna som skedde.

Utvärdering: Jag hade hoppats på att hinna lite mer i September, men med tanke på att månaden hade sina stressiga perioder så hann gick det ändå helt okej.
Och så var det ju Bokmässan de två sista dagarna - bästa bokiga avslutet på en månad som man kan tänka sig!

Inför oktober... 
Just nu så har jag så otroligt många böcker som jag helst skulle vilja kasta mig över direkt! Men innan jag får välja helt fritt så har jag ett antal titlar jag borde ta mig an först. 

Böcker i september 2012:
Rubinröd av Kerstin Gier
My life next door av Huntley Fitzpatrick
Särkild av Nene Ormes
Fire av Kristin Cashore

(Recension på gång!)

/Amelie

Kommentarer
Postat av: Sanna

Det känns som om man nästan måste läsa rubinröd :D

2012-10-05 @ 17:09:10
URL: http://boksanna.blogspot.com
Postat av: Fanny

SV: Okej, vad kul! (:

2012-10-05 @ 18:46:40
URL: http://fantanizer.blogg.se
Postat av: Anna

Svar: Ja, jag borde verkligen läsa Vargbröder, det är ju så många som tycker om dem! :) Får bli mitt mål antar jag.

Känns skönt att veta att jag inte är den enda som blir ledsen när mina böcker blir förstörda. Känner mig så löjlig när jag sitter där och ojar mig^^

2012-10-07 @ 18:27:16
URL: http://bookshelf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0