Tävlingsvinster: Middag och bok

I måndags så upptäckte jag ett mejl i min inkorg. Där stod det att jag var en av de tre vinnarna i en tävling. Vinsten, den var att få träffa och äta middag med den otroligt duktiga författaren Kristin Cashore! Hon har skrivit Graceling och dess uppföljare Fire och Bitterblue. Att vinna hade jag inte alls väntat mig. Blev så himla glad! Middagen ägde rum nu i torsdags med många härliga bokmänniskor. Bland annat de andra två vinnarna varav en var min fina vän Frida! (Vad är oddsen, egentligen?) 
Vinnare nummer tre var en jättetrevlig tjej vid namn Karolina (som vi lyckades övertala att återuppta bokbloggande) :)

Så middagen var en otroligt rolig upplevelse! Kristin Cashore var väldigt glad och trevlig. Det är alltid väldigt givande att få prata med en person som skrivit böcker, för de har alla sina egna tips och knep. Kristin avslöjade att hennes böcker alltid börjar med karaktärer - det är dem som dyker upp i hennes huvud först. Sedan försöker hon klura ut vilka de är och vilken historia de har.
Innan middagen så fick jag även träffa Pia från Bookrelated som var på Kristin's boksignering (den var precis innan middagen). Väldigt kul! :)

När jag kom hem den kvällen så låg ett paket och väntade på mig. Det visade sig att jag var en av fem vinnare av Som om jag frågat av Johanna Lindbäck + häftigt grön tygpåse - vinsten i en tävling som författaren själv annordnat på sin blogg. Verkligen grädden på moset för den kvällen!


Kommentarer
Postat av: Mimsan

Gud vad kul! Vilken upplevelse att få äta middag med Kristin Cashore! :D

2012-09-10 @ 14:52:08
URL: http://www.minbokkista.blogspot.com
Postat av: Fanny

Åh, vad kul! Hoppas att du hade det jätteroligt ! :D

2012-09-10 @ 17:21:11
URL: http://fantanizer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0