Liebster Blog Award!

Då har denna utmärkelse återvänt. Jag har fått den av både Nea och Pia - tack så jättemycket båda två! 
Nu har jag alltså fått nio frågor att svara på, so here we go:

Vad ville du bli när du var liten?
Jag har sett många roliga svar till dessa och känner att mina två drömyrken från barndomen känns lite bleka i jämförelse. Jag minns att jag ville bli veterinär (innan jag sett Djursjukhuset på tv och trodde att det då endast gick ut på att gosa med djur, ungefär) och sedan artist (för ja, artister verkade coola).

Vad är du idag? 
En bokbloggande tjej som går andra året på gymnasiet och där pluggar samhälle med inrikning media.

Vart vill du helst resa?
Just nu? London, utan tvekan! Kanske låter det tråkigt, men jag har faktiskt aldrig varit där, tragiskt nog. Nu har jag velat åka väldigt länge och hoppas på att 2013 kanske blir året då det sker.
Sedan vill jag åka och besöka andra storstäder i Europa och övriga världen!

Var ser du dig själv om fem år? 
Hu, jag gillar inte att tänka så långt in i framtiden. Dessutom låter åldern 23 alldeles för avlägset.,. och för mycket. Hur som helst, jag hoppas att jag då gått en bra högskoleutbildning samt hunnit se mer av världen! (Om jag inte varit i London kommer jag nog aldrig dit...)

Rött eller vitt?
Hmm... Ingen av färgerna är direkt jag. Men vitt blir det nog - en något lugnare färg.

Sommar eller vinter?
Sommar! Även om jag ofta kan tycka det är för varmt då. Men kylan står jag inte ut med och snön är bara mysig kring jul och uppskattad av mig när man kan åka skidor på den. Nej, sommar före vinter alla gånger!

Skog eller hav?
Det här är svårt. Skogen är väldigt häftig, fast å andra sidan kryllar den av kryp och är sjukt läskig på nattetid. Havet är jag rädd för - stort och blått och kan innehålla vad som helst (ni kanske minns min rädsla för hajar?). Men det är ju väldigt fint och härligt.
Jag gillar båda två, men är även obekväm i/rädd skog samt hav. 
Men jag väljer nog ändå det förstnämndas - det är något magiskt över just skogen.

Vad gör dig ledsen?
Att människor behandlas olika på grund till exempel ursprung, sexualitet och kön. Att krig finns. Att samhället är ytligt. Ni vet, sådana saker.

Vad är det bästa du vet?
Mina vänner. Min familj. Att skratta. Harry Potter. Choklad. Fint väder. Böcker. 



Jag tänkte tyvärr vara en sådan person som inte skickar awarden vidare. Många har redan fått den och det är så svårt att välja endast fem personer. Jag ger den dock tillbaka till Nea och Pia som tack, för att deras bloggar är super och för att de är jättefina och trevliga människor! 

/Amelie

Kommentarer
Postat av: Nea

Hahah aww tack finis <3

2013-04-23 @ 21:14:11
URL: http://boknea.blogspot.se
Postat av: Hannah

Grattis till utmärkelsen!
Hoppas du kommer iväg till London i år:) Jag har varit där två gånger och jag älskade det verkligen. Att promenera runt i Hyde Park i skymningen var verkligen en höjdpunkt. Eller att besöka den stora bokaffären Waterstone's, såklart. Få städer, tror jag, slår London. Speciellt om man är en hopplös anglofil ;)

2013-04-27 @ 21:37:45
URL: http://www.bokfarden.blogspot.se
Postat av: 23minuter

London är verkligen en helt underbar stad, hoppas du får möjlighet att resa dit nån gång :)

2013-04-29 @ 20:42:53
URL: http://tjugotremin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0