Sammanfattning av 2012 - Del 2: Bloggandet

Del två av årssammanfattningen. Detta inlägg kommer att innehålla bloggandet som sak i sig, men även de bokrelaterade saker jag fått uppleva under år 2012!

Här är några av årets höjdpunkter:

22 mars så såg jag den efterlängtade filmatiseringen av Suzanne Collins bok The hunger games. Väldigt bra film och häftig upplevelse.
- 17-18 april åkte till Lund för att träffa författaren Josephine Angelini och följa henne runt under Litteralund. 
Väldigt roligt och mysigt äventyr!
- 1 juni så var det bloggens treårsdag
- 20 augusti skrev jag om hur jag blev väldigt överraskad och chockad över att finna ett citat av mig, från min blogg, på baksidan av en bok! En dröm jag haft sedan bokbloggandets start gick i uppfyllelse.
- 6 september så åt jag middag med författaren Kristin Cashore (!) samt annat trevligt bokfolk. Väldigt unik och speciell grej att få vara med om!
29-30 september bar det av till Göteborg för Bokmässa! Detta måste nog ändå ha varit årets höjdpunkt. Fick  både prata om böcker och bokbloggande inför publik OCH träffa massor av er fina och underbara bokbloggare som jag endast följt och pratat med på internet innan. En fantastiskt bra helg!

Ett mycket bra bokår, tycker jag.

Tankar om bloggandet...

När det kommer till bloggandet i sig så tycker jag att det även ur det perspektivet har varit bra. Jag personligen har kanske känt att jag inte riktigt varit lika varierad och organiserad som jag hade velat. Läsningen har dessutom haft sina mindre svackor. Men förhoppningsvis så är detta ingenting som ni märkt av för mycket!

Jag har faktiskt lite blogg-relaterade mål inför 2013 också...

- Bli bättre att svara på kommentarer. Ja, ständigt detta. Jag lovar, jag läser varenda kommentar. Dock så gör jag ofta misstaget att göra detta under korta pauser, när jag inte hinner svara samtidigt.. Dålig vana som måste försöka ändras på.
- Variera inläggen mer. Ja, jag känner att det mesta jag skriver om för tillfället är nya böcker och recensioner, på ett ungefär. Vill försöka ha lite mer inlägg om de bokrelaterade funderingar och diskussioner som pågår i min hjärna så ofta. Eller vad tycker ni? Vill ni se något speciellt?
- Uppdatera bloggens design. 
Nu är det väl ändå dags, va? Jag själv är ganska fäst vid och förtjust i den jag har, men känner nog att det kan börja bli dags för att fräscha upp lite!

Ja, det var nog ungefär det som jag ville utvärdera när det gällde bloggande och bokevent under 2012. 
Låt nu 2013 bli ett lika bra och bokigt år!

/Amelie

Kommentarer
Postat av: Fanny

Ja, uppdatera gärna mer varierande, om lite andra saker som du inte brukar skriva om! :)

2013-01-04 @ 20:26:45
URL: http://fantanizer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0