Min Bokmässa 2013


Så var Bokmässan över för det här året. Men jag hade en supertrevlig lördag!

Tidigt på morgonen åkte jag, Pia, Anna och Nea tåg från Stockholm. Efter nästan fyra timmar nådde vi Göteborg och åkte spårvagn mot mässan. Vi fick köa en stund och passade på att äta den inhandlade lunchen där och då. Framåt ett kom vi in iallafall. 
Precis som tidigare år var mässan packad med folk. Jag och de andra tre vandrade runt lite i montrar och fick senare sällskap av Pia som lyckades hitta oss (eller vi henne, jag vet inte - det var så trångt!). 

Vid klockan två var det dags för träffen Anna ordnat! Dit kom bokälskare som ville och kunde. Det var SÅ UNDERBART att både få återse bekanta ansikten och se nya, hittills okända! Alla var så otroligt glada och trevliga - seriöst, finns det snällare människor än just bokmänniskor?

Efteråt vandrade vi en kort stund till innan det blev dags för ungdomsbokbloggarmingel (långt ord!) där det först blev lite mysigt mingel (där jag förresten lyckades spilla Cola över hela mig) och sedan en intervju med Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg. Och sedan... tja, då var vi tvungna gå. Tåget skulle snart åka och vår bokmässetid var slut.

På tågresan hem konstaterade vi att vi spenderade nästan dubbelt så lång tid på tåg som på själva bokmässan den dagen... Men men, de timmar vi var där var verkligen jättehärliga! Tågresan hem var dessutom inte så pjåkig den heller, utan full med skratt, mysigt prat, choklad och allmänt glad stämning. 
En väldigt lyckad dag.

Det var verkligen jättekul att se så mycket fint folk under dagen. Jag önskar att jag hunnit prata med alla och hunnit se lite mer - för tiden var lite för knapp. Hade gärna haft en timma till bland montrarna och många fler med människorna. Men jag njöt som sagt av varje sekund.
Har en känsla av att jag kanske var lite smågalen under dagen (Cola-incidenten var ett bra exempel). Jag anser mig som en glad person i allmänt, så om jag nu är lite extra glad en dag kan jag nog uppfattas som lite knasig. Så om jag var lite halvläskig - jag var bara glad att se dig, okej? 

Nu till böckerna som följde med hem! Först innehållet i goodie-bagen från bloggminglet:
Jag har redan läst Den femte vågen och Fjärde riket, men jag ägde dem som förhandsexemplar så färdiga versioner av böckerna var ändå välkommet! De andra tre böckerna (+ novellen till höger) var helt okända för mig. Intressant!

Böckerna jag köpte: 
Saving Fransesca grabbade jag åt mig i English bookshop's monter - jag måste bara läsa mer av Marchetta efter Jellicoe Road
Vi måste sluta ses på det här sättet (aka boken med långa titeln) har jag velat läsa sedan jag först hörde talas om författarsamarbetet som skapat den! Kan ju nästan inte bli annat än bra med Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäck tillsammans.

Så, det var nog allt. Tack till alla som bidrog till att min Bokmässa 2013 blev superbra!
/Amelie

Kommentarer
Postat av: Frida

Mysigt inlägg! Det var superkul att ses! :D

2013-10-02 @ 09:29:25
URL: http://boooklovin.blogspot.com
Postat av: Ylva

Hihi, om du var lite halvläskig... Jag tycker mycket om båda dina köpeböcker.

2013-10-02 @ 12:43:57
URL: http://ylvarosen.blogspot.se
Postat av: Beate

Tihi, jag var bara glad och se dig också! ;D (Du var inte skum, du var jättejättesnäll! :) ) Och jag vill också ha Vi måste sluta ses på det här sättet... hade hoppats att den skulle vara i goodiebagen och köpte den därför inte när jag var på mässan :P
SV: Ja, Mystic City är nääääääästan snyggare än The Selection. Men bara nästan ;) Jag rekommenderar en omläsning av CoB, det var jättehärligt :D

2013-10-07 @ 15:44:55
URL: http://bokbeate.blogspot.com
Postat av: Anna

Svar: Jag ser fram emot att se vad du får för låtar på taggen ^^ Och jag hoppas du kommer igång med bloggandet snart för jag saknar dig! :)

2013-10-20 @ 14:50:18
URL: http://bookshelf.blogg.se
Postat av: Lisa

SV: Jag har bara läst en novell på den än så länge, men gillar den! Den är jätte lätt och väldigt praktisk. Funderar på att skriva ett inlägg där jag jämför bok och kindle när jag använt den lite mer :)

Jag är inte helt säker på vad modellen heter, men det är den som kostar 69 dollar på amazon!

2013-10-21 @ 17:50:20
URL: http://bladvandaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0