Sammanfattning: Januari 2012

Antal lästa böcker: 4
Antal lästa sidor: 1309
Genomsnittligt betyg: 5,5

Månadens bok
The lightning thief av Rick Riordan.
Första boken i Percy Jackson-serien. Handlar om Percy som hela sitt liv
känt att han är annorlunda och som snart får reda på att han otroligt nog
är son till en av de gamla Grekiska gudarna!
Underhållande och spännande läsning. Lättläst, bra och intressant fakta om
den grekiska mytologin!

Mitt betyg: 8/10

Sämsta bok
Jonas bok av Eden Maguire. Nä, helt enkelt ett bottennapp. Platta karaktärer utan
personlighet och ganska tråkigt språk. Handlingen höll inte heller i längden. Nä, denna
bok var inget som imponerade på mig.

Utvärdering: Det blev alldeles för lite läsning i Januari. Det började bra och jag trodde då att jag skulle 
hinna med mitt mål på 6 böcker, men så blev läsningen seg och jag läste samma bok under halva månaden,
så där raserades de planerna. Ganska blandade åsikter om böckerna också, allt från riktigt bra till dålig.
Men ganska blandad läsning bjöds det på iallafall.
Dock så hoppas jag att det blir fler böcker läsa under februari!

Böcker i Januari 2012: The lightning thief, Jonas bok, När jag vaknar finns du inte, Snökristallens frusna skönhet (recension kommer!)

/Amelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0