Svar till Frågestunden, del 3

Hur gammal är du? 16
Skola jobb? Går första året i gymnasiet.
Har du något husdjur? Nej, men har däremot alltid velat ha en katt.
Vad tycker du om särskrivningar? De är väldigt irriterande att läsa.
Vad lyssnar du på för musik? Lite av allt.
Vad ville du bli när du var liten? Alltifrån artist till veterinär. Men mest artist, tror jag.
Vilket är ditt favoritämne i skolan? Svenska.
Vad äter du helst till frukost? En smörgås och lite yoghurt, eller ett kokt ägg.
Vilket är ditt favoritklädesplagg? Oj, svårt..
Vad är det dyraste som du har köpt för egna pengar? Svårt att säga, men det jag kommer på nu är en Harry Potter box med alla 7 böckerna på engelska. Den kostadade ca 820 kr.
Vilken är din favoritväxt? Oj, haha. Syrener är ganska fina.
Visste du att kött är muskler? Hahaha ja, det visste jag faktiskt.
Narnia eller Hogwarts? Hogwarts, utan tvekan. Ge mig Hogwarts-brevet och tågbiljetter så drar jag direkt. (Narnia vore ju inte helt fel heller, för den delen.)
Vampyrer eller trollkarlar? Trollkarlar, har aldrig varit mycket för vampyrer, men magi där emot, av alla slag.
Tog ett tag att få upp alla svar, men här kommer sista delen!

Hur gammal är du?
16
Skola/jobb? Går första året i gymnasiet.
Har du något husdjur? Nej, men har däremot alltid velat ha en katt.
Vad tycker du om särskrivningar? Har väldigt svårt för dem, de irriterar mig när jag stöter på dem.
Vad lyssnar du på för musik? Lite av allt, har ingen speciell genre.
Vad ville du bli när du var liten? Alltifrån artist till veterinär. Men mest artist, tror jag.
Vilket är ditt favoritämne i skolan? Svenska.
Vad äter du helst till frukost? En smörgås och lite yoghurt/ett kokt ägg.
Vilket är ditt favoritklädesplagg? Oj, svårt..
Vad är det dyraste som du har köpt för egna pengar? Svårt att säga, men det jag kommer på nu är en Harry Potter box med alla 7 böckerna på engelska. Den kostadade ca 820 kr.
Vilken är din favoritväxt? Jag gillar Krasse-plantor. Har en liten historia till just den växten, så det är nog därför.
Visste du att kött är muskler? Hahaha ja, det visste jag faktiskt.
Narnia eller Hogwarts? Hogwarts, utan tvekan. Ge mig Hogwarts-brevet och tågbiljetter så drar jag direkt. (Narnia vore ju inte helt fel heller, för den delen.)
Vampyrer eller trollkarlar? Trollkarlar, vampyrer gillar jag bara till viss del, men älskar magi däremot, av alla slag.

Andra intressen förutom läsa, skriva osv..? :)
Lyssna på musik, vara med kompisar, fotboll och andra bollsporter (även om jag inte spelar själv längre). Sen sitter jag vid datorn lite för mycket.. 

Vad har du för favoritfilmer/teveserier som inte är baserade på böcker du har läst? :)
TV-serier: Glee, The Secret Circle (baserad på böcker, jag vet, men har inte läst dem), Pretty Little Liars (samma där), Once Upon A Time. 
Filmer: Det här var betydligt svårare.. Har nästan inga film-favoriter. Men några jag gillar är Avatar, Love Actually, Lejonkungen, Hitta Nemo.. Ja, en lite salig blandning det där.

-Skriver du mycket eget? Nej, skriver nästan inte alls. Men om jag skulle vilja! Väntar på att få en bra idé och inspiration... Men visst skriver jag någon berättande text på några få sidor ibland, men alldeles för sällan :/
-Snyggaste bokomslaget ever? Finns ju så många fina, men verkligen en utgåva av Nightshade (dock inte den jag äger)
-Fulaste bokomslaget? Imorgon när kriget kom, får det nog bli. Så tråkigt och fult, inte alls passande för innehållet!
-Favoritgenre? (fantasy/sci-fi/realistiskt osv.)
-Har du sett tv-serien LOST? Nej, haha. Minns dock att mina föräldrar kollade på den när jag var yngre. Men den verkar ju superläskig! Har filmer/serier i temat skräck och som innehåller mycket våld.

Favorit serier, 1-5? Harry Potter, Hunger Games Triology, Den mörka materian, Han som föddes att möta mörkret (Vargbröder) och Vampire Academy.
Bästa författare 1-10? J.K Rowling, Suzanne Collins, Philip Pullman, Michelle Paver, Richelle Mead, Linzi Glass, Christopher Paolini, Jandy Nelson, James Dashner, Sarah Dessen. (Svåra frågor, därförf kanske inte serierna och författarna inte är i exakt ordning.)


Det var allt! Om jag missat något, eller om ni har några fler frågor så är det bara att säga till i kommentarerna!
/Amelie

Övriga delar: Del 1, Del 2.

Kommentarer
Postat av: Elin

Sv: Jepp, blev jätteglad :D Tack, kul att du gillar den :)

2012-02-17 @ 19:52:10
URL: http://gummistovlar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0