Sammanfattning: Maj 2012

Antal lästa böcker: 5
Antal lästa sidor: 1605


Månadens bok:
Eld av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren.
Del två i Engelsfors-trilogin. Som uppföljare till hyllade Cirkeln så har
den ganska stora skor att fylla - något som den klarar bra!
I andra boken så står De Utvalda inför nya faror och problem - likväl i form
av demoner och apokalypsen som vänskap, kärlek och allt annat som hör
tonårslivet till.
Spännande, klockrena karaktärer och en historia som man inte gärna släpper
ifrån sig när man väl börjat läsa!


Denna gång blir inte heller någon bok utsedd till "sämsta bok", för jag gillade alla på sitt eget vis. 

Utvärdering: Är nöjd med antalet 5 böcker, men två av dem var dock under 150 sidor - vilket mycket väl kan var anledningen till att jag hann så många, för ibland gick läsningen ganska så segt. Men ja, jag är nöjd iallafall. 

Alla böcker i Maj 2012: Eld, Delirium, Stop pretending, Världen är elak (del 1), Aldrig släppa taget.

Ligger återigen efter på recensionsfronten, men jag jobbar på det!

Hoppas att Maj var en bra läsmånad för er!
/Amelie

Kommentarer
Postat av: xenia

själv har jag läst 2 böcker, nästan 3. Och det är mycket för mig, för i vanligafall läser jag 1 bok i månaden. Läser långsamt.

2012-06-05 @ 15:33:30
URL: http://kultursnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0