Bok till film - trailers!

Förutom svenska översättningar som jag skrev om häromdagen så är filmatiseringar av böcker något som verkligen är på gång! Här kommer lite trailers för några av dem:


Now is good. Så heter filmatiseringen av Jenny Downham's bok Innan jag dör (Before I die). Den läste jag för några år sedan och kan iallafall säga att det är en väldigt fin, men sorglig, bok! Filmen verkar ju inte heller bli så pjåkig, men tyvärr så ska den inte visas i Sverige... i nuläget iallafall. Om jag förstått det rätt så hade den dock premiär i England för en dryg månad sedan. 


The Hobbit! Har tyvärr inte läst varken denna eller de tre böckerna om Härskarringen, men jag gillar verkligen filmatiseringarna och är väldigt taggad på denna nya som har biopremiär i sverige 12 december! (Och angående böckerna - jag ska läsa dem vid någon tidpunkt i mitt liv, det har jag besämt)


Beautiful creatures - ännu en bok jag inte har läst, men varit lite nyfiken på. Och jag kan ju säga att denna film-trailer verkligen ökade mitt intresse! Den trettonde februari så kommer filmen till oss, så jag får se till att testa boken innan dess.


Rubinröd - Här har vi en bok jag nyligen läst (och gillat!) Den har filmatiserats hemlandet Tyskland och även om det kanske inte var vad jag väntat mig så tycker jag att det ska bli intressant att se resultatet! 
Och eftersom att boken säljer så bra världen över så är ju en amerikansk eller brittisk remake inte en omöjlighet.
Läs min recension på Rubinröd av Kerstin Gier här.

Förutom dessa så har vi ju även Breaking Dawn part 2 (november 2012), The hostThe mortal instruments: City of Bones  och Percy Jackson: Sea of monsters att se fram emot!
Kommentera gärna om du har några andra "bok till film"-tips att dela med dig av :)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det verkar vara många bra bok till film premiärer på gång! Ser mest fram emot The Hobbit, Beautiful Creatures och City of Bones. The Host, Sea of Monsters och Breaking Dawn part 2 lär jag väll också se (:

Och jag måste verkligen läsa Rubinröd snart - den verkar jätte bra!

2012-10-18 @ 15:09:17
URL: http://bladvandaren.blogspot.se
Postat av: Nella

Va kul med en tysk film :) Jag skulle behöva skaka lite liv i min tyska igen så den måste jag se när den kommer ut

2012-10-18 @ 20:10:33
URL: http://nellasbocker.blogspot.se
Postat av: Miriam - Schitzo-Cookie's Bokblogg

Åh så många =) är så pepp!

2012-10-18 @ 22:15:35
URL: http://schitzo-cookie.blogspot.se/
Postat av: Sara - en bokblogg

Oj, vad jag längtar efter alla dessa fina filmer! :)

2012-10-20 @ 13:25:11
URL: http://uggsdotter.blogg.se/
Postat av: Boktrollet

Men vad tråkigt om vi i Sverige inte får se Innan Jag Dör på bio för jag minns att boken lämnade ett avtryck i mitt hjärta och filmatiseringen verkar vara så otroligt fint gjord.

2012-11-10 @ 11:10:25
URL: http://boktrollet.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0