Alla dessa bokserier

Jag kommer ihåg för ett tag sedan, minst ett år sedan var det nog. Då tyckte jag att
jag höll på med alldeles för många bokserier och att jag inte skulle köpa en bok som var
början på en ny serie. Nej, om jag skulle köpa en bok så skulle det vara en bok utan uppföljare
eller en bok i en serie jag redan höll på med.
Inte förrän jag läst klart i stort sätt alla pågående serier så skulle jag få börja på nya, sa jag.

Något med den där idén måste ha gått snett för nu, ett tag senare, finner jag att jag är mitt inne ett antal
bokserier...

- Berättelsen om blodet av Anders Björkelid (första boken: Ondvinter)
- House of night av P.C Cast & Kristin Cast (första boken: Vampyrens märke/Marked)
Hush, hush av Becca Fitzpatrick (första boken: Hush, hush)
- Gone av Michael Grant (första boken: Övergivna)
- Afrodite av Ritta Jacobsson (första boken: Afrodite och döden)
- Skämmerskans barn av Lene Kaaberbol (första boken: Skämmerskans dotter)
- Vampire Academy av Richelle Mead (första boken: Vampire Academy)
- Skuggvarelser av Magnus Nordin (första boken: Skuggvarelser)
- Arvtagaren av Christopher Paolini (första boken: Eragon)
- Nyckelväktarna av Julia Sandström (första boken: På ödets vingar)
- Mercy Fall's vargar av Maggie Stiefvater (första boken: Frost)
- Döden i dina ögon av Rachel Ward (första boken: Döden i dina ögon)
- TRE av Kjetil Johnsen (första boken: Ett hål i själen)
- Väktaren av Joseph Delaney (första boken: Väktarens lärling)


Serier jag befinner mig mitt i men troligen inte kommer att läsa klart:
- Klass 7B av Pernilla Gesén (första boken: Sommaren före sjuan)
- Tunnlar av Roderick Gordon (första boken: Tunnlar)
- Blodsarvet av Henrik Larsson (första boken: Krigarhjärta)
- Temeraire av Naomi Novik (första boken: Hans majestäts drake)
- Vampire Diaries av L.J Smith (första boken: The awakening)
- Janike Faltin av Mårten Sandén (första boken: Den femte systern)


Det var alla jag kommer på nu. Det blev en himla massa nu när man radade upp dem.
Som ni förstår så kommer jag säkert inte läsa klart alla serier ens i den övre listan. Men dem
är iallafall de som jag vill läsa klart, de i undre listan tror jag inte att jag vill läsa klart...

Har ni också massa serier ni befinner er "mitt inne i"?

Kommentarer
Postat av: Gudon

Är det okej om jag "lånar" iden och skriver det i bloggen och länkar hit? :)

2011-03-13 @ 14:39:23
URL: http://crazyinbooks.blogg.se/
Postat av: Julia

Vampire diaries är bara att se serien, böckerna är så dåliga :(



Aja, jag håller bara på med House of night och Frost typ.

2011-03-13 @ 17:53:59
URL: http://juliaogne.blogg.se/
Postat av: naba

det är jätte många jag håller på men orkar verkligen inte räkna på dem.....(man vet att man läser för mycket när nån frågar hur många serier läser du och man svarar för många för att räkna upp)

i alla fall jag har en tävling i min blogg i gen om du vill vara med.

2011-03-14 @ 09:57:14
URL: http://www.booksarelifes.devote.se
Postat av: Theres

Oj! Jag tänkte när jag läste det här att jag själv inte hade så mycket serier jag höll på med, men sedan började jag tänka efter och då blev det jättemånga! xD

2011-03-14 @ 10:01:54
URL: http://bokmagi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0