Sammanfattning: November 2012

Antal böcker: 7
Antal sidor: 2074

Månadens bok
The fault in our stars av John Green.
Hazel Grace lyckades lura döden för två år sedan, men cancern finns fortfarande kvar och påverkar hennes vardag. Men när en viss Augustus Waters dyker upp i hennes stödgrupp så förändras allt.
En sorglig, men otroligt fin och vacker bok som fascinerar mig redan från första sidan på grund av den speciella, ärliga och mysiga ton den berättas i. 


Även Last Sacrifice hade förtjänat att bli månadens bok, men eftersom att den är en del av en serie jag redan utryckt min kärlek om så fick The fault in our stars stå mer i rampljuset.

Bottennapp/besvikelse: 
Glitch av Heather Anastasiu. Den boken bara funkade inte för mig på alldeles för många punkter och jag blev riktigt besviken då jag hade en väldigt bra magkänsla när jag bestämde mig för att läsa den. Jag ska gå in mer på detalj i min kommande recension.

Utvärdering av november:
Jag är nöjd med den mängden läsning jag lyckades få ihop under månaden. Även om två av böckerna jag läste vad "extra-böcker"/del 1,5 i andra bokserier och därför inte alls långa, så känner jag mig duktig.

Inför december... 
Jag har inga böcker som är hundra procent bestämda, men jag vet säkert att jag kommer att fokusera på kortare böcker (under 300 sidor) för att hinna så många som möjligt - ska nämligen göra ett tappert (men antagligen förgäves) försök att nå målet 60 böcker i min Goodreads-challenge för 2012... Önska mig lycka till!

Böcker i november 2012:
The fault in our stars av John Green
The sea of monsters av Rick Riordan
City of ashes av Cassandra Clare
Destroy me av Tahereh Mafi
Last Sacrifice av Richelle Mead
Glitch av Heather Anastasiu
Hana av Lauren Oliver

Och ja, de icke-existerande recensionerna skall komma inom en nära framtid!

/Amelie

Kommentarer
Postat av: Fanny

Åhh, Last Sacrifice ! Älskar verkligen den boken och hela serien! :D

2012-12-02 @ 21:02:34
URL: http://fantanizer.blogg.se
Postat av: Amanda

Jag måste verkligen ta och läsa The Fault in Our Stars snart...

2012-12-22 @ 13:43:26
URL: http://booksandfood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0