Sammanfattning: Oktober 2011

Innan jag kommer igång med det här inlägget så vill jag bara passa på att tacka för responsen jag fick på mitt senaste inlägg, det om bokmärken. Jag blir så otroligt glad när många väljer att kommentera, det är det som gör det så kul att blogga! Många bra svar fick jag också.

Men nu till oktober-läsningen.

Antal lästa böcker: 5
Antal lästa sidor: 1493
Genomsnittligt betyg på läsningen: 7.2

Månadens bok:
City of Bones av Cassandra Clare.
En riktigt bra och spännande bok med bra karaktärer som man inte gärna lägger ifrån
sig under läsningens gång. Den handlar om Clary som blir indragen i en värld av vampyrer,
varulvar och andra magiska väsen. Hon blir vän med ett gäng Shadowhunters och börjar snart
fundera över om hennes förflutna är som hon trott..

Mitt betyg: 8/10

Som stark tvåa kommer Blodröd väg av Moira Young. Den fick egentligen ett högre betyg än City of Bones, men City of Bones har stannat kvar hos mig mycket längre än Blodröd väg och därför så känner jag att den får bli månadens bok.

Sämsta boken: Jag säger Spökriddaren och hans väpnare. Inte för att den var dålig, för den var bra, men det var den jag tyckte minst om av de jag läste.

Jaha, så var även oktober över. Tiden går alldeles för fort! Men en ganska bra läsmånad har det varit, måste jag säga. Fem böcker är ett bra antal för mig, även om jag gärna skulle ha hunnit någon/några fler. Men pga en och en halv veckas sjukdom där jag inte kunde läsa alls så borde jag vara nöjd med resultatet.
En ny kategori har också införts i Sammanfattningen från och med nu, och det är "Sämsta boken" som ni ser där ovanför. 

Alla böcker i oktober: Spökriddaren och hans väpnare, Blodröd väg, City of Bones, Var är Alaska?, Quidditch through the ages.

Kommentarer
Postat av: Boktokig

jag har inte läst en enda av de böcker du läst i oktober. Vilket innebär att jag har ännu fler böcker att läsa! ;)

2011-11-04 @ 11:32:50
URL: http://boktokig.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Åh, är så himla sugen på att läsa City of Bones, var är Alaska? och Blodröd väg! Finns så många böcker att läsa, men så lite tid...:(

2011-11-04 @ 19:01:03
URL: http://bookcircle.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0