Sammanfattning: Mars 2012

Antal lästa böcker: 5
Antal lästa sidor: 1703
Genomsnittligt betyg på läsningen: 7/10

Månadens bok:
En sån där vidrig bok där mamman dör av Sonya Sones.
Boken handlar om Ruby som tvingas flytta till L.A efter sin mammas död
och bo hos en pappa hon aldrig träffat. Pappan må vara en stor filmstjärna
men för Ruby är han en svikare, för annars skulle han väl aldrig ha lämnat
henne och mamman?
En otroligt härlig och rolig bok som verkligen bjuder in till sträckläsning
och som lockar fram många leenden under läsningens gång. Boken må låta
som deppig eller fånig, men den är faktiskt en av de bästa ungdomsböckerna
jag läst under den senaste tiden. Rekommenderas varmt!

Mitt betyg: 9/10

Sämsta bok: Varma kroppar av Isaac Marion. Den var inte jättedålig, den här boken,
men den föll mig helt enkelt inte i smaken. Zombier tycks inte riktigt vara något för mig.

Utvärdering av månaden: Det blev väldigt varierad läsning den här månaden. Från zombier
och allt vad det innebär till en rätt så normal ungdomsdeckare. 5 böcker är ett godkänt antal, men
jag hade gärna velat hinna med en till. 

Alla böcker i Mars 2012: The Hunger Games, Prinsessan och mördaren, En sån där vidrig bok där 
mamman dör
, Varma kroppar, Rör mig inte!



/Amelie

Kommentarer
Postat av: Nilmas Bokhylla

Jag får nog läsa den boken av Sones, många gillar den!

2012-04-01 @ 15:39:20
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
Postat av: Elin

Vill verkligen läsa En sån där vidrig bok där mamman dör :)

2012-04-02 @ 10:03:37
URL: http://gummistovlar.blogg.se/
Postat av: Nilmas Bokhylla

SV: Ja, det är ju en fördel emellanåt :)

2012-04-02 @ 10:55:11
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0